Πέμπτη, 16 Μαρτίου 2017

Φανταστικά Ζώα και Που Βρίσκονται (Το προτώτοπο σενάριο της ταινίας) - Fantastic Beasts and Where to Find Them (The Original Screenplay) by J.K.Rowling

Γεια σας αγαπητοί αναγνώστες



Αν και έχει περάσει λίγος καιρός από τότε που το τελείωσα - σχεδόν μια εβδομάδα ? - δεν μπορώ να σας κρύψω την τεράστια χαρά και ευτυχία που διάβασα αυτό εδώ το υπέροχο ανυπέρβλητο βιβλίο. Merlin, save us..



Πριν ξεκινήσω να ενημερώσω πως υπάρχει και η αντίστοιχη ανάρτηση και για την ταινία, την οποία μπορείτε να βρείτε εδώ (δεν είναι και η καλύτερη δουλειά μου). Όπως και να έχει όμως, εμείς ας περάσουμε στο θέμα μας. 


   Για πολλούς αυτό το βιβλίο δείχνει ιδιαίτερα μη χρήσιμο αλλά εγώ δεν είμαι μια από αυτούς. Μπορώ να πω ότι το λάτρεψα, με όλη τη σημασία της λέξης.



   Μέσα από τούτες τις σελίδες ξετυλίγεται για ακόμα μια φορά το χωρίς τέλος μεγαλείο της J.K.Rowling. 
   Ως μια μη fan του Cursed Child έχω να δηλώσω πως είμαι απόλυτα κατά της άποψης ότι το προαναφερόμενο έργο δεν ήταν σαν τα προηγούμενα του Harry Potter λόγο του ότι ήταν ένα screenplay. Όχι. Και το Fantastic Beasts and Where to Find Them ήταν sreenplay άλλα ξεχειλίζει από την μαεστρία της συγγραφέως. Το σύνηθες χιούμορ, ωραία δομημένοι χαρακτήρες. Διάβαζα το βιβλίο και ήταν σαν να ξανά έβλεπα την ταινία. Και υπήρχαν και αυτές οι απίστευτες στιγμές που το στοιχείο της Rowling ήταν τόσο ορατό που το σύγκρινα με τα προηγούμενα βιβλία του φανταστικού κόσμου τον μάγων που έχει δημιουργήσει η βασίλισσά μας. 



   Όπως όλοι μας πολύ καλά βλέπουμε δεν έχω μπει στη διαδικασία να γράψω την περίληψη του βιβλίου. Νομίζω πως όλοι την ξέρουμε λίγο πολύ. Αλλά για παν ενδεχόμενο ας ανακεφαλαιώσω..


Ο Βρετανός Newt Scamander καταφτάνει στην Αμερική της δεκαετίας του '20 ...
... με μια βαλίτσα γεμάτη φανταστικά τέρατα.
Τότε που ο Gellert Grindelwald  ήταν στην ακμή του..
... μια σκοτεινή δύναμη ξυπνάει...
.. ποιο σκοτεινή από κάθε προηγούμενο.


   Σίγουρα δεν θα μπω στη διαδικασία να συγκρίνω την ταινία με το βιβλίο - που ουσιαστικά ήταν το σενάριο. Αλλά, εγώ αυτό έχω να δηλώσω είναι πως το σενάριο ήταν ολοζώντανο. Είχα ήδη δει την ταινία - την είχα λατρέψει - και μέσα από αυτό το βιβλίο απλά την έζησα. Την ερωτεύτηκα λίγο ακόμα. Μέσα από αυτή την εμπειρία θυμήθηκα χαμόγελα και βλέμματα, εκφράσει και ήμουν σχεδόν έτοιμη να βάλω τα κλάματα όταν διάβασα τη λέξη: ΤΈΛΟΣ (και το είχε γραμμένο και με κεφαλαία γράμματα).
   Ωστόσο, η γνώση ότι πρόκειται να βγουν άλλες τέσσερις ταινίες, - τέσσερις! - κάτι το οποίο συνεπάγεται με άλλα τέσσερα βιβλία, με κάνει να πετάω από ευτυχία. Και να θέλω να κλάψω ακόμα περισσότερο.



   Δεν ξέρω τι άλλο μπορώ να πω για αυτό το βιβλίο. Αν και μου πήρε λίγο καιρό να το τελειώσω παρά την ευκολία της ανάγνωσής του (είμαι σε reading slump από τον Νοέμβριο) η όλη διαδικασία ήταν απλά μαγική.



[Επίσης, λέμε: είμαι σε reading slump ή έχω reading slump? Ιδέα δεν έχω..]

   Στην ανάρτηση που έκανα για την ταινία δεν αναφέρθηκα καθόλου σε spoilers. Αυτή εδώ λοιπόν θα καλύψει το κενό.
   Αυτό όμως που δεν έχω αναφέρει ποτέ και πουθενά, είναι το γεγονός ότι αυτό το βιβλίο ενώνει τον κόσμο. Τους Potterheads τέλος πάντων. Είτε είσαι Gryffindor, (καλή ώρα σαν εμένα) είτε είσαι Slytherin, είτε Hufflepuff, είτε Ravenclaw, δεν παίζει κανένα ρόλο. Υπάρχει μια γενική ομόνοια μεταξύ μας. Σε τελική ανάλυση, περιμέναμε 5-6 χρόνια για αυτή τη συνέχεια. Ας μην συζητήσουμε πως όλοι (τουλάχιστον οι περισσότεροι) είδαν το Hufflepuff με άλλη ματιά.
   Γενικά, η γνώμη μου για αυτό το βιβλίο είναι η καλύτερη. Για αυτό του έβαλα και 5 αστεράκια. 
   Κατά τη περίοδο ανάμεσα στον Οκτώβριο - Δεκέμβριο του ΄15 από το blog ήταν γεμάτο από αναρτήσεις που είχαν να κάνουν με τα Fantastic Beasts (οι οποίες φυσικά και διαγράφτηκαν). Και κανένα από αυτά δεν ήταν τελικά αλήθεια.



   Δηλαδή συγγνώμη, τι είδους αστείο ήταν αυτό? Καταρχάς, για πάνω από μισό χρόνο νόμιζα πως θα είχαμε πάλι να κάνουμε με το Ηνωμένο Βασίλειο, (όχι ότι έχω κάποιο θέμα με τις Η.Π.Α) με τον κύριο από πάνω. Περίμενα κάτι πολύ λιγότερο σκοτεινό. Όχι τον Eddie Raydman με μια τρελή βαλίτσα στην άλλη άκρη του κόσμου. Όχι βέβαια ότι το αποτέλεσμα ήταν άσχημο. Το τελείως αντίθετο 
μάλιστα.


   Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής όμως, κάτι δεν μου κολλούσε με αυτή την ταινία - γενικότερα με όλο το plot -. Εννοώ... πως γίνεται, για επτά ολόκληρα βιβλία να μην έχει γίνει καθόλου λόγος για το όνομα του Newt Scamander από την στιγμή που έχει κάνει τόσο σημαντικά πράγματα.. Αν καταλαβαίνετε τι εννοώ.. Και ακόμα και αν έχει αναφερθεί το όνομά του στη σειρά (δεν υπάρχει περίπτωση να κάτσω να ψάξω κάθε σελίδα από το κάθε βιβλίο) δεν έχει δοθεί η ανάλογη σημασία. Δεν μου άρεσε αυτό. Ήταν σαν η ταινία να είχε ένα μεγάλο κενό.    
   Έχω να δηλώσω πανευτυχής έπειτα από την ανάγνωση αυτού του βιβλίου. Και ειλικρινά, αν δεν έχεις δει την ταινία, πάνε δες την. Είναι κρίμα ένα τέτοιο θαύμα να μένει κρυφό.



______________________________________________________

Spoilers

1. Λοιπόν, λοιπόν, λοιπόν.. δεν ξέρω αν το έχω αναφέρει, αλλά υπερλατρεύω τον Ezra Miller ή αλλιώς γνωστός στη ταινία ως ''Credence Barebone''. Καταρχάς, η έκπληξή μου ήταν τεράστια μόλις έμαθα πως αυτός ήταν ο (το?) Obscurus. Μεγαλύτερη όμως ήταν η στεναχώρια μου μόλις τον είδα να εξαϋλώνεται στο τέλος. Απερίγραπτη η λύπη.. Κάτι μέρες μετά όμως - μπορεί και εβδομάδες -  έμαθα πως ο Ezra Miller θα παίξει στη ταινία, η οποία θα διαδραματίζεται στη Γαλλία. Δηλαδή, πόσο πιο υπέροχα μπορεί να νιώσω?

2. Για να είμαι ειλικρινής δεν περίμενα ο αντιπαθιτικός μελαχρινός Percival Graves να είναι ο Gellert Grindewald. Είχα υποπτευθεί πως ίσως θα μπορούσε να ήταν κάποιος που τον ξέραμε από τα βασικά βιβλία της σειράς του Harry Potter, αλλά ο Grindewald.. δεν το περίμενα. Και πόσο μάλλον δεν περίμενα να είναι ο Johnny Depp αυτός που θα τον ενσαρκώσει. Και εδώ είναι που πρέπει να προσθέσω ότι στο τέλος του βιβλίου, εκεί που υπάρχει η λίστα των ηθοποιών δεν αναγράφεται καθόλου το όνομά του..

3. Συμπαθούσα ιδιαίτερα πολύ τον Eddie Raydman πριν ακόμα δω την ταινία, αλλά να τον βλέπω να είναι υποδύεται τον Newt Scamander.. ήταν χτύπημα κάτω από την μέση.. Θέλω να πω, τον έχετε δει? Εντάξει, άκυρη ερώτηση, φυσικά και τον έχετε δει, αλλά έχετε παρατηρήσει εκείνο το ελαφρύ καμπούριασμα των ώμων, τα στραβά χαμόγελα που συνοδεύονται από ένα χαμηλωμένο βλέμμα. Εκείνη η ματιά του προς της Tina Goldstein μερικά δευτερόλεπτα αφού είχε σωθεί σε ένα θάνατο μέσα στους χειρότερους εφιάλτες της (κυριολεκτικά) στα έγκατα του MACUSA. Το βλέμμα της ίδιας της Tina Goldstein όταν τον κοίταξε. Την στιγμή που έβαλε μια τούφα από τα μαλλιά της πίσω από το αυτί της, θεέ. Θέλω να πω, ως κινηματογραφικό ζευγάρι, δεν νομίζω πως θα μπορούσαμε να έχουμε καλύτερους..





4. Δεν με έχει ρωτήσει κανείς, είναι η αλήθεια, αλλά δεν έχω αγαπημένη σκηνή. Μπόρεσα όμως και ξεχώρισα μια. Την τελευταία. Εκείνο το ανάλαφρο πεταχτό βήμα της Tina Goldstein που μου θύμισε για μια στιγμή  - μονάχα για μια - τον τρόπο που περπατούσε η Luna Lovegood - η γυναίκα του εγγονού της..



Οι εικόνες είναι από τα site: seventeen, oomscolasticblog, literaturelovereviews, women's weekly

9 σχόλια:

  1. Τέλεια ανάρτηση! Αλλά ως συνήθως :p πρέπει να σου σχολιάσω μερικά πράγματα: 1ον ο Newt Scamander αναφέρεται στον Χάρι Πότερ απλά κανείς/καμία δεν τον έχει προσέξει!! 2ον στην αφίσα ποιός είναι που έβαλες; και 3ον τι σχέση έχει η Τίνα με την Λούναα;; Αυτά! Προς το παρόν!! :p

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και κάτι ακόμα: είναι get through a reading slumb. Και μην ανησυχείς, όλοι έχουμε βρεθεί σε αυτή την θέση ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βρε βρε καλός τα μάτια μας τα δυό. Ανυπομονούσα για κάποιο σχόλιό σου. And here we are.. Να απαντήσω και εγώ σε αυτά τα σχόλια. Καταρχάς ενθυμούμαι ότι κάπου στα βιβλία αναφέρονταν το όνομα του αλλά *spoiler* δεν θα έπρεπε να έχουμε δώσει λίγο παραπάνω έμφαση στον άνθρωπο που ξεσκέπασε τον Gellert Grindewald? Τουλάχιστον αυτό πιστεύω. Η αφίσα που υπάρχει ήταν μια από τις πρώτες που είχανε βγει πολλούς πολλούς μήνες πριν ακόμα αποκαλυφθεί το plot ή το trailer. Κοντολογίς, για κάποιο χρονικό διάστημα μας κοροϊδεύανε. Τώρα, όσο αναφορά τη Luna Lovegood.. Η Luna παντρέφτηκε τον Rolf Scamander, εγγονός του Newt Scamander και της Tina Goldstein. Έτσι, η Tina Goldstein με την Luna έχουν κάποια συγγενική σχέση. Αυτό που ήθελα να πω είναι ότι το βάδισμα της Luna είναι χαρακτηριστικό. Χοροπηδάει. Αυτό που εννοούσα είναι πως στη τελευταία σκηνή η Tina Goldstein "χοροπήδησε" και αυτή. Δεν ξέρω αν βγάζει νόημα. Τώρα όσο για το reading slump... ναι, η γνώση ότι δε είμαι η μοναδική με έκανε πολύ χαρούμενη. Και ακόμα με κάνει, απλά ύστερα από την ανάγνωση ενός βιβλίου, την ξεπέρασα και αυτή την δυσκολία. Θα υπάρξει ανάγνωση μην, ενημερωτικά. Πολύ χαίρομαι με τα σχόλιά σου. Σε ευχαριστώ

      Διαγραφή
  3. Τίποτα ναι θα έπρεπε να αναφερθεί αλλά το φανταστικά πλάσματα σαν βιβλίο δεν υπήρχε άρα η Βασίλισσα δεν το είχε σκεφτεί ακόμα. Πάντως είναι περίεργο, ότι εμφανίζονται όλοι οι συγγραφείς των μαθημάτων του Χάρι. Πρώτα η Ματίλντα Μπάκσοτ και μετά Ονιουτ! Ποιός έχει σειρά; Μάλιστααα! Δεν το ήξερα ότι η Λούνα και η Τίνα ήταν συγγενείς!! Αλλά ποιος είναι ο Ρολφ δεν ξέρω αλλά εγώ πάντα την ήθελα με τον Νέβιλ :p

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προφανέστατα και δεν το είχε ακόμα σκεφτεί η Βασίλισσα, αλλά είναι πολύ ωραίο στη σκέψη ότι τα είχε όλα προσχεδιασμένα.. Όντως, είναι πάρα πολύ έξυπνο όλο αυτό. ίσως μάλιστα στις ταινίες να δούμε και υπόλοιπους συγγραφείς των σχολικών βιβλίων.. Ναι ναι, η Tina Goldstein και η Luna είναι συγγενείς, αφού ο Rolf είναι ο εγγονός της Tina Goldstein και του Newt Scamander.. Η αλήθεια είναι πως πολύς κόσμος ήθελε την Luna με τον Neville Longbottom αλλά τι να κάνω και εγώ, η βασίλισσα τα έχει σκεφτεί όλα..

      http://booksfrien.blogspot.gr/2014/12/blog-post_31.html

      (είχα κάνει και εγώ μια ανάρτηση σχετική, αλλά δεν την βρίσκω. Πρέπει να διαγράφτηκε κάπως καταλάθως)

      Διαγραφή
  4. Για άλλη μια φορά, έγραψες! ♥♥♥
    Πόσο μ' άρεσε το σχόλιό σου για την τελευταία σκηνή, είναι τόσο τέλεια γραμμένη, χωρίς πλάκα, με συγκίνησε! (αν και μου συμβαίνει συχνά όταν έχει να κάνει με την Βασίλισσα) :p
    Επίσης, έχεις ακούσει την θεωρία πως η Αριάνα Νταμπλντορ ήταν Obscure? Εκρήξεις θυμού, και επίσης, πέθανε σε μία μάχη κατά την οποία είχε έκρηξη θυμού, ή όπως αλλιώς λέγεται. Αν η θεωρία ισχύει, δεν την σκότωσε καταλάθος ούτε ο Άλμπους, ούτε ο Άμπερφορθ, ούτε ο Γκρίντελβαλντ.
    Τι άλλο; Α, στην τρίτη ταινία (ταινία, όμως,άρα δεν ξέρω τι ισχύει και τι δεν ισχύει) είχε εμφανιστεί στον Μαγικό χάρτη το όνομα του Νιουτ. Λένε, πως είχε ταξιδέψει στο Χόγκουαρτς για να σώσει τον Ωραιόραμφο. Δεν ξέρω αν ισχύει, γιατί ήταν ΣΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ και στο βιβλίο δεν το αναφέρει.
    Α, νομίζω πως έπαψε να εκδίδεται το εγχειρίδιο από τα Φανταστικά Ζώα. Άλλοι μου λένε πως δεν θα ξαναβγεί, άλλοι μου λένε πως θα βγει τον Μάιο, έπεσα όμως, σήμερα σε μία ανάρτηση στην ιστοσελίδα της Ρόουλινγκ (όχι το Pottermore) και έλεγε πως βγήκε στα αγγλικά ξανά, ανανεωμένο με 6 παραπάνω πλάσματα, αλλά δεν ξέρω τι θα γίνει με το ελληνικό. Γνωρίζεις τίποτα; Εδώ και μια εβδομάδα μ' έχει πιάσει αγωνία επειδή το ΘΕΛΩ ΤΟΟΟΟΣΟ ΠΟΛΥ και δεν το 'παιρνα τόσο καιρό, κλπ κλπ κλπ κλπ......
    Αυτάααα,
    και πάλι, έγραψες πάλι, έγραψες! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι απίστευτα πολύ με το σχόλιό σου, αν και μου έκανες την καρδιά περιβόλι (ελπίζω να μην παρεξηγείσαι). Αυτό που θέλω να πω είναι, πως από όλα τα πράγματα που μου αποκάλυψες μέσα από το σχόλιό σου (Αριάνα, Χάρτης και Newt Scamander, και το εγχειρίδιο Fantastic Beasts) μονάχα για το ένα ήξερα. Ιδέα δεν είχα για αυτές τις δύο θεωρίες. Πρέπει να έχω μείνει πολύ πίσω σε κάτι τέτοια. Παρόλα αυτά, μπορώ να σου δώσω την απάντηση μου όσο αναφορά για το εγχειρίδιο του Χόγκουαρτς. Έχω μάθει πως η αγγλική του έκδοση έχει αλλάξει (μάλιστα τα αγγλικά έντυπα του βιβλίου έχουν ήδη έχουν αλλάξει στα Public) αλλά όσο για την ελληνική έκδοση.. δεν ξέρω για να σου είμαι ειλικρινής. το ποιο πιθανό είναι να επανακυκλοφορήσουν και στα ελληνικά στην καινούρια έκδοση.. Αυτά ξέρω, ελπίζω να σε κάλυψα. Και πάλι σε ευχαριστώ...

      Διαγραφή
    2. 1. Τι να παρεξηγηθώ παιδάκι μου;
      2. Πραγματικα, χίλια ευχαριστώ για την απάντηση, είχα ΠΑΑΑΡΑ πολύ άγχος για το εγχειρίδιο...
      3. Δεν ξέρω αν ισχύει η θεωρία για τον Νιουτ, γιατί δεν το αναφέρει στο βιβλίο (ακόμη και να το αναφέρει, δεν πρόκειται να ψάξω σε ένα ολόκληρο βιβλίο να το βρώ... :p) αλλά απ' ό,τι θυμάμαι (και πίστεψε με, θυμάμαι καλά, τα έχω διαβάσει το κάθε ένα από πεντακόσιες φορές).
      αυτάαα. α,
      4. Πιστεύω την θεωρία για την Αριάνα πάντως.
      Αυτάαα
      τώρα τελείωσααα

      Διαγραφή
    3. Η αλήθεια είναι πως και οι δύο θεωρίες εμένα μου ακούγονται πολύ καλά δομημένες. Εγώ πρόσφατα διάβασα και την άλλη θεωρία: ότι ο Harry Potter πέθανε πράγματι στο έβδομο βιβλίο, αλλά ξανά γύρισε στη ζωή επειδή είχε γίνει ο Κύριος του Θανάτου. Θα το ψάξω ξανά και θα σε ενημερώσω. Και οι δύο θεωρίες όμως ακούγονται πολύ πολύ όμορφες. Σε ευχαριστώ και πάλι..

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...